Breda – 20 maart 2025
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2025
Dr. Willy Legrand, professor, IU International University of Applied Sciences, Duitsland
Voor sommigen leidt transactiegebaseerd toerisme tot een doodlopende weg, maar voor anderen blijft het de enige haalbare manier om economische waarde te genereren. Maar wat als we deze binaire opvattingen helemaal verkeerd hebben? In de keynote van Willy Legrand onderzoeken we hoe collectieve creativiteit en samenwerkingsdynamiek het toerisme kan omvormen tot een regeneratieve kracht. Ontdek hoe sympoëse innovatie en veerkracht stimuleert, wat leidt tot onverwachte en baanbrekende transformaties. Dit gaat niet alleen over de kracht van samenwerking en een gedeeld doel, maar ook over een sector die aanzienlijk bijdraagt aan het welzijn van zowel de planeet als haar mensen. We verwachten dat deze keynote je bruikbare inzichten geeft en een vernieuwde visie op de toekomst van het toerisme.
Stanislav Ivanov - Directeur van het Zangador Research Institute (Bulgarije) en professor aan de Varna University of Management (Bulgarije)
De presentatie van Stanislav Ivanov richt zich op hoe nieuwe technologieën (met name robotica en AI) de vaardigheden van werknemers in de toerisme- en horecasector veranderen. We bespreken de creatie van nieuwe functieprofielen en de veranderingen in de bestaande functies, die de technologische vooruitgang van toerisme- en horecabedrijven vereist.
Ramon Vullings - keynote spreker, sectoroverschrijdende expert & ideaDJ
Onze samenleving staat voor een aantal grote uitdagingen. Velen van die uitdagingen zijn complex, ook wel ‘wicked problemen’ genoemd. Om deze op te lossen is cross-over samenwerking tussen silo’s en sectoren cruciaal. Voor het ontwerpen van deze samenwerkingen en het vinden van nieuwe oplossingen is een nieuwe discipline nodig: ‘sector overschrijdende innovatie’. In deze afsluitende keynote spreekt Ramon Vullings over het binnenhalen van de buitenwereld en waarom het remixen van ideeën over de sectoren heen een slimme strategie is in dit digitale tijdperk. Hij helpt bedrijfsleiders met strategieën, tools & vaardigheden om over de grenzen van hun domein heen te kijken en hun bedrijf slimmer te transformeren.